Pareto-elv

Ha jól megérted a Pareto-elvet, és hajlandó vagy tanulni, képezni magad a témában, illetve általában a gondolkodásodat képes vagy fejleszteni, akkor nyert ügyed lehet.

A Pareto-elv kimondja, hogy a következmények 80%-át általá-
ban az okok 20%-a okozza. Ezt az általános megfogalmazást konkretizálva, például az alábbi állítások a legtöbb cég esetén igazak szoktak lenni:

  • A bevételeid 80%-át valószínűleg a vevőid 20%-a adja.
  • A problémák 80%-át valószínűleg szintén a vevőid 20%-a adja – de persze egy másik 20%, mint az előző példában.
  • A profitod 80%-át valószínűleg a termékek/szolgáltatások 20%-a termeli.
  • A fociban a gólok 80%-át a játékosok 20%-a lövi. Lionel Messi vagy Cristiano Ronaldo egyedül annyi gólt rúgott régen, mint más csapatok összesen.

És az online marketingben is megvan ez a jelenség. Az online
marketing által maximálisan elérhető eredmények 80%-át a befektetett energia, idő és pénz 20%-a hozza. A maradék ráfordítás 80%-a már csak 20%-nyi eredményt ad hozzá. Ezért olyan fontos, hogy megértsd, hogy melyik ez a 20%. Hogy melyik a „jó” 20%, vagy, ahogyan mondani szoktuk a Klikkmarketingben a srácokkal, melyik a „Pareto 20%”, ami kis befektetéssel nagy eredményt tud hozni.

A heti egy blog, a heti három social poszt, a heti egy e-mail, a PPC stb. hozzák az eredmények 80%-át. A még több blog, a még több poszt, az összes többi babrálás már csak +20%-ot tud hozzáadni.

A játék lényege, hogy mindig, mindenben megtaláld ezt a 20%-ot. Ha rendszeresen rosszul ítéled meg ezt, akkor rengeteg munkával, rengeteg pénzzel sem fogsz igazán jó eredményeket elérni. Ha viszont megtalálod, akkor szuper céged és szuper életed lesz.